Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2018 16:21 - Четенето на много книги и талантът
Автор: karamelita Категория: Поезия   
Прочетен: 1362 Коментари: 11 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Гледам тук и недоумявам...Някои хора си мислят,че като си направят големи библиотеки в къщи и купуват и четат де що намерят са едва ли не кралици,царе,величия и тем подобни шизофренни мании,че превъзхождат другите и дори може да се перчат с това.Според мен не е важно да си натрупал цялата си къща с книги,а да издържиш конкурс в престижен ВУЗ и да завършиш литература,дори Библиотекарски институт.Умните хора подбират какво да четат и се профилират тясно,то и няма време,заради работа и задължения.Правилно е да прочетеш някои интересни книги и да имаш обща култура за епохи,стилове,история,но излишно четене на всяка цена е неудобно,защото хората са специалисти и работят,четат което е по специалността.Четене на прекалено много книги в електронен еариант води до заболяване на очите и сериозни последствия,да не говорим за радиацията от компютрите.Всичко трябва да е с разум и мярка и да има смисъл,например вземане на специалност или напромер и в още една област на знания.Разбира се аз съм за четенето на книги и лично съм изчела стотици,тъй като едно от висшите ми образования и рабора е. библиотекар и то в Окръжна библиотека.Един библиотекар се случва понякога да прави на ден по 30,40 че и повече библиографски справки,които са ровене из много книги по дадена тема.Доста уморително занимание,както да следи и прочита системно нови книги и понякога да издава бюлетини с реферати върху тях.Работила съм такава работа 7 години,останалото беше по друга придобита специалност в друго учебно заведение,заради което трябваше да прочета биографични книги на много композитори и ред специфична литература.За отбелязване е обаче,че аз нямам в къщи  голяма библиотека,само малка много подбрана и то повечето от справочници,ноти,методическа литерура и енциклопедии,речници,купувам по някоя книга ,но рядко,няма място за толкова книги,има библиотеки и читални,там хидя.Та...ми е смешно ако някой парадира,че си натъпкал стената с книги,а не е завършил дори едни висше образование,камо ли няколко...Срещала съм простички хора от село,които имат библиотеки и дори четат доста,да имат някои знания,но са примерно овчаря или чистачката или бакалина...и така нататък.Та така за фукането с многото книги.Мога да изредя много четени от мен заглавия и автори,но тези книги не ги държа в къщи,просто ги връщам в библиотеката или ги подарявам на библиотеки и познати.Мисля,че специалист се доказва на изпити и в работата си,не като си натрупаш къщата с книги,това е излишно или е прах в очите,вижте,не съм взел изпити във Вуз,но пък много чета...всеки може да чете,но само способните стават висшисти и особено добри специалисти,а за това трябва са си имаш и талант по рождение.Само с четене талант не се придобива...уви...
Карамелита



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. germantiger - ...
27.01.2018 16:50
ДА и НЕ

Не сте посещавала тези дни блога ми и вероятно нямате предвид мен, но аз да направя един отчет :)

1. Като бях младеж, юноша, никаква художествена литература не четях - убеден бях че трябва да стана военен и четях само историческа литература и спортувах

2. Художествена литература започнах да чета късно на 26 годишна възраст в чужбина, помня точно кога започнах и защо. И до днес на български почти не чета, просто това което ме интересува във война на бъларски го няма, а в художествена литература есто не е превеждано.

3. Като се върнах от чужбина 2008 г. в бг започнах да чета много - днес чета по 100 до 200 стр. всекидневно и то с удоволствие, не го правя зорлем, имам цялото време на света, понеже тук не работя и си ползвам времето за четене и понякога за писане.

АЗ НАПРИМЕР НИКОГА НЕ СЕ ХВАЛЯ С МНОГОТО КНИГИ, А С АВТОРИТЕ КОИТО ЧЕТА, С ГЕНИИТЕ ВЕКОВЕ ПРЕДИ НАС.

В момента на четеца ми имам към 600 книги, от тях над 200 съм прочел за 5 години, освен това чета и книжно.

ДА, ПРОФИЛИРАЛ СЪМ СЕ ВЪВ ВОЙНА

И ЧЕТА САМО АНГЛО-ГОВОРЯЩА И ГЕРМАНО-ГОВОРЯЩА ЛИТЕРАТУРИ

за жалост хал-хабер си нямам от романските литератури, от френската бегло, от испанска и италианска също почти нищо, от руската все пак съм попрочел нещо през годините

профилиран съм война и художествена литература англо и германо - толкова и това е прекалено много за един живот впрочем, освен това не чета нищо след 19 век, намирам следващото за декаданс, в което вероятно греша

лично аз съм завършил хуманитарна гимназия "Константин Преславски" вв варна - изучавал съм старогръцки, латински и старобългарски, което намирам за специфично, след това бг казарма, после учил съм право до 3 курс семестриално взети изпити и то с виско оценки повечето, след това си хванах шапката и заминах в чужбина - висше нямам

С две думи:

лично аз не се хваля с много книги, а с велики автори векове преди нас

профилиран съм, защото един, че и два живота не стигат

на български почти не чета

РАПОРТ ДАДЕН, дано да е приет :)
цитирай
2. karamelita - ДА и НЕНе сте посещавала тези ...
27.01.2018 17:12
[quote=germantiger]ДА и НЕ

Не сте посещавала тези дни блога ми и вероятно нямате предвид мен, но аз да направя един отчет :)

1. Като бях младеж, юноша, никаква художествена литература не четях - убеден бях че трябва да стана военен и четях само историческа литература и спортувах

2. Художествена литература започнах да чета късно на 26 годишна възраст в чужбина, помня точно кога започнах и защо. И до днес на български почти не чета, просто това което ме интересува във война на бъларски го няма, а в художествена литература есто не е превеждано.

3. Като се върнах от чужбина 2008 г. в бг започнах да чета много - днес чета по 100 до 200 стр. всекидневно и то с удоволствие, не го правя зорлем, имам цялото време на света, понеже тук не работя и си ползвам времето за четене и понякога за писане.

АЗ НАПРИМЕР НИКОГА НЕ СЕ ХВАЛЯ С МНОГОТО КНИГИ, А С АВТОРИТЕ КОИТО ЧЕТА, С ГЕНИИТЕ ВЕКОВЕ ПРЕДИ НАС.

В момента на четеца ми имам към 600 книги, от тях над 200 съм прочел за 5 години, освен това чета и книжно.

ДА, ПРОФИЛИРАЛ СЪМ СЕ ВЪВ ВОЙНА

И ЧЕТА САМО АНГЛО-ГОВОРЯЩА И ГЕРМАНО-ГОВОРЯЩА ЛИТЕРАТУРИ

за жалост хал-хабер си нямам от романските литератури, от френската бегло, от испанска и италианска също почти нищо, от руската все пак съм попрочел нещо през годините

профилиран съм война и художествена литература англо и германо - толкова и това е прекалено много за един живот впрочем, освен това не чета нищо след 19 век, намирам следващото за декаданс, в което вероятно греша

лично аз съм завършил хуманитарна гимназия "Константин Преславски" вв варна - изучавал съм старогръцки, латински и старобългарски, което намирам за специфично, след това бг казарма, после учил съм право до 3 курс семестриално взети изпити и то с виско оценки повечето, след това си хванах шапката и заминах в чужбина - висше нямам

С две думи:

лично аз не се хваля с много книги, а с велики автори векове преди нас

профилиран съм, защото еди
Моята мисъл беше,за парадирането на някои хира,че като са чели книги това означава постижение,не е ,това е развлечение по интереси,не можеш да изчетеш всичко,четеш нещо интересно и говориш за него да си забавен.Но ниво и способности се доказват на изпити във Вуз,там се явяваш и трябва да се справиш с конкуренция,ти да влезрш другите не,после да вземеш изпити и диплома и после да избиеш конкуренцията за работа и да вземат теб,отделно да те признаят за специалист,ако това стане пак не е редно да парадираш,просто трябва да работиш и д а си добър човек!Е,ще се изрепчиш на някой,който не е постигнал колкото теб ако се мъчи да те тъпче,естествено!Да си имаме уважението за труда с години и успехите все пак...Колкото до образование,можеш да го вземеш и на 50 години,ей тъй за постижение в живота си ...Не казвам тук,че всички задължително трябва да са висшисти,то си е личен избор.Решил си,ставаш,не си решил,не.Но да не си учил и завършил и да тъпчеш висшист и не уважаваш труда и постиженията му е простащина,злобата пък още по неуместна.А пък знаеш,няма да те назначат лекар или учител ако не представиш диплом и то с успех над конкуренцията...
цитирай
3. germantiger - ...
27.01.2018 17:41
Моята мисъл беше,за парадирането на някои хира,че като са чели книги това означава постижение,не е ,това е развлечение по интереси,не можеш да изчетеш всичко,четеш нещо интересно и говориш за него да си забавен.Но ниво и способности се доказват на изпити във Вуз,там се явяваш и трябва да се справиш с конкуренция,ти да влезрш другите не,после да вземеш изпити и диплома и после да избиеш конкуренцията за работа и да вземат теб,отделно да те признаят за специалист,ако това стане пак не е редно да парадираш,просто трябва да работиш и д а си добър човек!Е,ще се изрепчиш на някой,който не е постигнал колкото теб ако се мъчи да те тъпче,естествено!Да си имаме уважението за труда с години и успехите все пак...Колкото до образование,можеш да го вземеш и на 50 години,ей тъй за постижение в живота си ...Не казвам тук,че всички задължително трябва да са висшисти,то си е личен избор.Решил си,ставаш,не си решил,не.Но да не си учил и завършил и да тъпчеш висшист и не уважаваш труда и постиженията му е простащина,злобата пък още по неуместна.А пък знаеш,няма да те назначат лекар или учител ако не представиш диплом и то с успех над конкуренцията...

...

ОТ МЕН

До голяма степен съм съгласен с теб, макар че аз да знам за хора които не са висшисти, а са изключителни в своята област - примерно ай ти специалисти

Също така има световни примери, НО АЗ СЪМ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО, ТО Е НЕОБХОДИМО И НЕ МОЖЕ ЧОВЕК ДА Е НЕПОДГОТВЕН В ОБЛАСТИ КАТО МЕДИЦИНА, КВАНТОВА ДИНАМИКА, ИКОНОМИКА ИТН

В моя случай висше навън не ми е било нужно в моята "област" 11 години съм бил на 3 континента извън европа, направил съм няколко гайда/менюъла/ръководства/устави от които предполагам и досега се позлват колеги извън бг

анализирал съм боен опит, водил съм екип и брифинги пред интернационален екип, но моята работа беше различна сепцифика от цивилистите и живота, които нормално общество живее

КОНКРЕТНО ИМАШ ЛИ ПРЕДВИД НЯКОЙ В БЛОГА?

АЗ НАПРИМЕР СЪМ МНОГО ДИРЕКТЕН И ЗА ТОВА ТЕ ПИТАМ, твое право е да се въздържи
цитирай
4. karamelita - Между другото, когато бях на една ...
27.01.2018 17:42
Между другото,когато бях на една работа в училище,един стар дядо ми подари преди умиране библиотеката си,беше лесничей Живееше в село,половината я предадох в училището,оставих си 10 книги ,другите бях толкова закъсала за пари лятото,не ни плашаха,че ги продадох на антикварите,нямаше време да ги изчета,трябваше да си купя с парите касетофон за работата,това беше по важно в момента,после четох,когато имах време други.Книги,книги...а живота си тече!
цитирай
5. germantiger - ...
27.01.2018 17:56
karamelita написа:
Между другото,когато бях на една работа в училище,един стар дядо ми подари преди умиране библиотеката си,беше лесничей Живееше в село,половината я предадох в училището,оставих си 10 книги ,другите бях толкова закъсала за пари лятото,не ни плашаха,че ги продадох на антикварите,нямаше време да ги изчета,трябваше да си купя с парите касетофон за работата,това беше по важно в момента,после четох,когато имах време други.Книги,книги...а живота си тече!


ооо хомо фабер :)

практична си и рационална, това помага в живота, но е боклук за духа според мен

ти разбира се, не си боклук и не си хомо фабер щом цениш и правиш ралзиката, щом разбира се четеш и отсяваш

казваш книги, книги, пък живота си тече

аз пък намирам този живот за не особено интересен

битието поне ЗА МЕН е интересно като жена, наслада, контакт - толкова

тъкмо в книгите намирам един свят много по-красив макар и утопия за разлика от живота, нека си тече шибания живот
цитирай
6. karamelita - Моята мисъл беше, за парадирането ...
27.01.2018 17:56
[quote=germantiger]Моята мисъл беше,за парадирането на някои хира,че като са чели книги това означава постижение,не е ,това е развлечение по интереси,не можеш да изчетеш всичко,четеш нещо интересно и говориш за него да си забавен.Но ниво и способности се доказват на изпити във Вуз,там се явяваш и трябва да се справиш с конкуренция,ти да влезрш другите не,после да вземеш изпити и диплома и после да избиеш конкуренцията за работа и да вземат теб,отделно да те признаят за специалист,ако това стане пак не е редно да парадираш,просто трябва да работиш и д а си добър човек!Е,ще се изрепчиш на някой,който не е постигнал колкото теб ако се мъчи да те тъпче,естествено!Да си имаме уважението за труда с години и успехите все пак...Колкото до образование,можеш да го вземеш и на 50 години,ей тъй за постижение в живота си ...Не казвам тук,че всички задължително трябва да са висшисти,то си е личен избор.Решил си,ставаш,не си решил,не.Но да не си учил и завършил и да тъпчеш висшист и не уважаваш труда и постиженията му е простащина,злобата пък още по неуместна.А пък знаеш,няма да те назначат лекар или учител ако не представиш диплом и то с успех над конкуренцията...

...

ОТ МЕН

До голяма степен съм съгласен с теб, макар че аз да знам за хора които не са висшисти, а са изключителни в своята област - примерно ай ти специалисти

Също така има световни примери, НО АЗ СЪМ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО, ТО Е НЕОБХОДИМО И НЕ МОЖЕ ЧОВЕК ДА Е НЕПОДГОТВЕН В ОБЛАСТИ КАТО МЕДИЦИНА, КВАНТОВА ДИНАМИКА, ИКОНОМИКА ИТН

В моя случай висше навън не ми е било нужно в моята "област" 11 години съм бил на 3 континента извън европа, направил съм няколко гайда/менюъла/ръководства/устави от които предполагам и досега се позлват колеги извън бг

анализирал съм боен опит, водил съм екип и брифинги пред интернационален екип,
АЗ НАПРИМЕР СЪМ МНОГО ДИРЕКТЕН И ЗА ТОВА ТЕ ПИТАМ, твое прав
Ама ти си специалист,развил си се,не метеш да се храниш.Мисълта ми беше,че човек трябва да е по скромен и да не парадира,звучи налудно .
цитирай
7. karamelita - Човек трябва да живее с разум и да ...
27.01.2018 18:08
Човек трябва да живее с разум и да степенува нещата по важност в момента.Колкото до живота,човек сам си прави живота интересен,търси къде му е интетесно или си измисля интересни хобита,Cамо сексове и кръчми доскучава,майстори си нещо,колекционирай,твори,краси си къщата,гардероба,потърси си интереснA компани за разговор,има много начини да ти е интересHо,пътешествай,ако ще и до съседния град.ходи на кино,театър,концерти,на някакви мероприятия,спортувай,такъв шарен живот,само да се присегнеш и има...Аз например следя Културен афиш на града и като има нещо интересно някъде ходя,виждам се с познати,забавлявам се...сменям дейностите,свиря си на пианото,шия си нещо,сега ще вървя Dа оправям вратата на гардероба,че падна...ей на, няма скука и мързел...
цитирай
8. karamelita - Сега някой може да рече защо продаде ...
27.01.2018 18:30
Сега някой може да рече защо продаде на антиквариата,ами Наръчник по пчеларство,
Лов и риболов,книги по електротехника,сборник кандидарстудентски задачи по математика,Овощарство,Говедовъдство,Акулите,Винарство ,Първа световна война,Сталин ,Ръкоделие и ръчно плетиво,и от този род не интересуваха учител по музика и френски език и ги дадох на хората да си ги купят и да четат според това,което ги интересува!Мен ми трябваше касетофон и комплект касети за училище и ноти с акомпанименти на детски песни...
цитирай
9. germantiger - по всички тези предложени от теб съм ок
27.01.2018 21:47
аз не пия, не пуша

имам си компания за разговор, две дами над мен и една от моето поколение

живота си го правя интересен с една дивачка като мен от холандия

обожавам да чета и малко да пиша

честно казано се чувствам щастлив в живота и то години наред вече

притеснява ме здравето на възрастната ми майка - само това е

хобби да кажем ми е фитнес и бокс

обожавам да чета - за мен чета значи съществувам да ме прощават декарт и паскал

когито ерго сум, но при мен е чета ерго сум да се побудалкам с латинската сентенция

мен живота ми е интересен достатъчно, видял съм за 10 живота, но менталното в живота почти не го намирам - намирам го в книгите
цитирай
10. germantiger - ...
28.01.2018 12:26
БЕЗ СЪМНЕНИЕ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО СТЕ ПРАВА

Подготовката и след това ТЕСТА В ЖИВОТА, РЕАЛНИЯ ПРОДУКТ И ДОКАЗВАНЕ са абсолютни

Както знаем не хвалбата и собствената самооценка или самозаблуда, а живота показва кой колко "струва"
цитирай
11. karamelita - БЕЗ СЪМНЕНИЕ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО СТЕ ...
28.01.2018 14:05
germantiger написа:
БЕЗ СЪМНЕНИЕ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО СТЕ ПРАВА

Подготовката и след това ТЕСТА В ЖИВОТА, РЕАЛНИЯ ПРОДУКТ И ДОКАЗВАНЕ са абсолютни

Както знаем не хвалбата и собствената самооценка или самозаблуда, а живота показва кой колко "струва"

Da,saglasna sam,az uvagavam horata,koito mileiiat i se grigat za roditelite si,te ostariavat i naistina idva moment,kogato triabva da badat gledani kato malki deca,to e do 4ovechtina,ne vseki ia ima.. ve4e s4itam,4e na 4oveka nai cennoto e 4ovechtinata,niama li ia,loch li e, pari i obrazovanie da ima ,pak ne e za uvagenie,zachtoto ne e svesten 4ovek ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: karamelita
Категория: Поезия
Прочетен: 633584
Постинги: 442
Коментари: 628
Гласове: 758
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031