Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2018 21:12 - Вещите
Автор: karamelita Категория: Поезия   
Прочетен: 448 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На времето,когато бях ученичка в езиковата гимназия имахме задача да вадим думи с обяснения на френски от една книга със заглавие"Вещите".Тогава не се замислях толкова за съдържанието,вълнуваше ме леко мургавият съученик,дошъл със семейството си от чужбина,от когото се излъчваше нещо западнярско,а и беше доста умен,плюс хубав...Днес се сетих за тази книга след толкова години във връзка с една прочетена статия,в която се говореше как някои хора са урочасани,омагьосани или са си направили авто въздействие,в резултат на което си харчат парите лесно,все нямат пари,парите им изтичат някак си и не се задържат.Замислих се дали това не се проявява при мен и констатирах,че май има такова изтичане.Помъчих се да си спомня кога пък съм хванала такова нещо и от кого и прерових в главата си доста детайлно разговори и хора,с които съм била.И ето,сетих се за една своя приятелка,грозничка стара мома,която избиваше комплекси като непрекъснато си даваше парите за дрехи.Тя бе доста злобна и завистлива,искаше да има и все висеше по магазините.По едно време констатирах че ако няма пари,тя се ядосваше на приятелките си и искаше да си изхарчат парите като нея.Водеше ги в магазините и им напъхваше под носа разни красиви неща нарочно и все повтаряше,купи го,купи го...Беше като опасен отровен паяк,който дебнеше жертвата и не мирясваше,докато тя не се разори...Тя имаше и друго скверни прояви на злоба и интригантство и я махнах от себе си,но онова натрапчиво,купи го това,купи го...остана забито в съзнанието ми и до днес.Да всеки иска да има хубави неща,но когато се наводни с излишество ,от което му става тясно и неуютно в къщи,почва да иска да се спре да харчи пари повече.Та може би трябва да се справя с нейното натрапено въздействие и да заживея по друг начин,да икономисвам,да не се интересувам,че някой имал еди какво си и да искам и аз да купя 
Как се лекува обаче това...вещите привличат от всеки ъгъл.Протягат невидими пипслца към джоба ти и парите изтичат ли изтичат...Щом е уроки,чувала съм за въздействието на Киприяновите молитви против уроки,но те калнат зложелателя,а това ми се струва прекалено.Трябва ми някакъв по - безвреден ритуал,касаещ само мен за освобождаване...не зная...Вещите вече ме плашат,не ги искам повече да ми изяждат парите,а и нямам пари за важни неща ако се наложи.Какво да правя...чувствам се като в капан.Спомних си една бабичка в един влак,пътуваше до мен,заговори и се похвали,че до 78 годишна възраст от малката си пенсийка спестила 40 000 лева...как е живяла тази жена,беше зле облечена,но богата на старини.Верно на село хората като живеят си произвеждат,а гражданите всичко купуваме от пазаря,но вината е в дрехите.Да си помисля сега какво искам да си купя и не трябва да го купя.Оказаха се неща за доста тлъста сума...Така,сядам на масата и написвам на един лист,аз няма да купя това и това и ще си спестя парите.Слагам го на тайно място и да видим от утре дали ще подейства...Купуването на  вещи е като наркотик,започнеш ли, трудно се спираш...Та нали като пожелаеш нещо и го напишеш можело и да се сбъдне,да видим...
Ако някой знае някакъв ритуал за спиране на излишно изтичане на пари,моля,нека да ми каже,защото онази злоба ме е урочасала и трябва да се спася от това...
Карамелита




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nalia - Шопинг-терапията разболява, Кари:)
29.01.2018 09:01
Вляза ли в магазин, си казвам: Боже, колко неща, от които нямам нужда!
Би трябвало вещите да ни служат, не ние на тях.
цитирай
2. karamelita - Вляза ли в магазин, си казвам: Боже, ...
29.01.2018 11:06
nalia написа:
Вляза ли в магазин, си казвам: Боже, колко неща, от които нямам нужда!
Би трябвало вещите да ни служат, не ние на тях.

Blagodaria za saveta,no ima i nechto drugo,mnogo magazineri praviat rituali za obogatiavane i kato vlezech v magazin ti deistvat,postapvach kato omagiasan,az ve4e si zbranih da vlizam v niakoi magazini vaobchte!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: karamelita
Категория: Поезия
Прочетен: 633556
Постинги: 442
Коментари: 628
Гласове: 758
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031