Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2016 21:33 - За сравняването с великите умове на епохата
Автор: karamelita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 243 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 26.04.2016 21:40


 Добре е да имаш обща култура и да си попрочел това и онова,за да знаеш за какво да говориш с хората, освен това да дрънкаш глупости и простотии./На мен вече ми е простено заради възрастта!/
Лошо е обаче,да се сравняваш с някого и да кажеш - той е открил атома, а аз съм прост и не съм като него.Прекаленото подценяване на личността е вредно.Можеш да се превърнеш в един Сезиф,който цял живот търкаля камъни по височината, изтърва ги,защото са му прекалено тежки и пак наново и така да пропилее живота си,вместо да направи нещо малко,но смислено.
Да живееш винаги в сянката на някого и да си пълен с комплекси може да ти докара такава невроза,че да не можаш да свършиш и  задълженията си на обикновен човек в живота.
 Всеки човек е значим и пратен тук с определена мисия,която трябва да изпълни, определен урок, който трябва да научи в този живот след прераждането си.
Може би в този живот трябва да си неудачник,защото в предния си бил невъобразим надут и самовлюбен пуяк,който се е самозабравил...За такова подценяване и надценяване на другите хора може да послужи и възпитанието още от детството - виж Петърчо е отличник и слуша, на Петърчо му дадоха награда, а на теб не!Някои от това се озлобяват,понеже пък са разглезени я от баба, я от друг и току виж счупили някоя пейка или набият някого ,за да се почувстват по- значими ...Спомням си едно стихотворение на съученичката,стояща до мен което гласеше":Защо ли аз живея,защо ли не умра,родителите свои с ума си аз срамя..."Момичето все пак стана учителка с повечко труд, научи много деца на език,създаде хубаво и успешно семейство, направи щастлив мъжа си и отгледа един прекрасен син,ожениха го и го уредиха,дори построиха и къща!
Това са все значими неща,които много не са успели да постигнат, а искаше да умре ...защото някой  и беше внушил,че непременно трябва да е гений иначе е нула.
Това става и от четенето на много биографии на велики личности,да,стимул са за развитие, но някой може и да изпадне в депресия...въпрос на психика.
Мравката и тя е значима,дори и животните,цветята, хората всеки с професията е значим,може да е и майстор и заслужава уважение,но и да не е майстор пак заслужава човешко отношение,само защото е човек.
Мисля си и за себе си - аз съм сатиричка в общи линии и обичам да показвам слабостите на хората,дори се мъча да ги остранявам...Може би съм се озлобила,може би и аз искам да съм значима...  Откривам грешки във възпитанието си...че трябва да уча само за шестици,че трябва да говоря само с отличниците!Осъзнавам слабостите си след време и се извинявам,но вече съм хванала калъп и съм си пак аз...На такива хора казват - "Осери ,опери!"Някой не ги харесва, но друг не им се сърди.Хора различни!
 Мъдрост е  да можеш да се видиш себе си от другата страна и дори да си се присмееш.Но с комплексите за малоценност трябва да се пребориш.Те са вредни и опасни.
 Няма безгрешни хора,дори и гениите,какво от това ,че си се разходила през целия град със забравената ролка на главата отзад или с две различни обувки,няма да умрем заради това...Все нещо хубаво е направено в този живот,за да бъде човек уважаван и ценен,все нещо е постигнато,пък макар и една усмивка към хората на разминаване,която да подобри настроенето им за през деня...
Та... не се вживявайте хора толкова и не се стресирайте и ще ви е по- лесен и плодотворен животът!А ако някой ви наругае - може би Бог ви прощава така един грях...Преживейте го и карайте спокойно напред!
Виктория Амора



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: karamelita
Категория: Поезия
Прочетен: 633609
Постинги: 442
Коментари: 628
Гласове: 758
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031